Sidor

söndag 24 mars 2013

Min helg i bilder.

Ännu en helg har ni passerat och jag tänkte försöka att inte skriva så mycket utan mer visa liter bilder på saker och ting.
Jag visade i förra inlägget en härva garn och nu har denna härva förvandlats till ett nystan. Det tog sin lilla tid kan jag meddela. Skam den som ger sig!

Jag har hunnit göra klart superhjältemantlarna som Tor beställde.

Hugo fick sin egen mantel då han hela tiden ville låna Tors.

Tor ville inte vara med på kort men jag lyckades smygknäppa ett.

Vi testade att göra cannelloni för första gången. Det blev riktigt gott och det kommer vi garanterat att göra igen. Receptet hittar ni här ---> RECEPTET!


Till cannellonin gjorde vi två sorters broccoli. En kokt i grönsaksbuljong och en stekt med vitlöksklyftor.

Vi tog en promenad, hela familjen, utan vagn och vi gick ungefär 300-400 meter och i Hugos tempo tog det ca 45 minuter. Flame hann roa sig. Hon hittade en lerpöl att rulla sig i. I vanliga fall så går hon runt vattenpölar men denna gång kände hon tydligen för en lerinpackning.

Jag hoppas att ni haft en lika bra helg som jag haft. Imorgon startar en ny vecka och det innebär nya tag.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar