Sidor

torsdag 8 augusti 2013

Guess who's back?

Jag är tillbaka!

Jag har haft ett uppehåll på bloggen i ungefär två månader men känner nu att suget på att blogga börjar komma tillbaka.

Just nu är jag inne på sista semesterveckan och på måndag är verkligheten tillbaka. Då är det slut på sovmorgnar, slut på att äta onyttigt på vardagar, slut på att grabbarna grus får vara uppe sent, slut på ta dagen som den kommer. Buhuuu! Jag skulle kunna ha semester på heltid men tyvärr har jag inte ekonomi för det.

Dom resterande dagarna är fullbokade och det känns bra. Jag kommer att avsluta semestern med att träffa min bästa vän, som för övrigt kommer att vara här nere i söder fram till november.

Jag har tidigare berättat att jag sökt till högskola och jag blev antagen till en utbildning men fick tacka nej eftersom dem obligatoriska träffarna innebar att jag skulle vara hemifrån i fem dagar, var femte vecka. Det skulle även inte fungera eftersom det då blir ökade kostnader så som tågresor, boende och mat. Synd, men sånt är livet.

Jag står nu i stället som reserv på en annan utbildning som är helt internetbaserat, alltså inte en enda träff. Så nu hoppas jag på att någon i sista sekund, eller helst innan fredag nästa vecka, kommer att hoppa av. Om så är fallet kommer jag att säga upp mig om ca en vecka. Håll tummarna!

Nu är det dags att krypa till kojs för imorgon måste jag gå upp tidigare och väcka pojkarna för att göra ett försök att vända tillbaka deras dygn. Kanske mitt eget också!

Natti natti!

Kommentera gärna om ni läst detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar