Sidor

söndag 10 januari 2016

Återbruk av en tröja.

För väldigt länge sedan fick jag frågan av min sambo om jag ville ha denna tröja för att slakta och ta tyget till något annat. Jag tackade ja, och för ett tag sedan klippte jag av ärmarna. Ärmarna sydde jag ihop till en påse och fyllde med gula ärtor. Dessa blev tyngder till sambons fotostativ som inte ville stå stadigt.
Tröjan är säkert 16-17 år gammal.
Syddes i slöjden av Jimmy när han gick i sjuan eller åttan.
Nu har även det resterande kommit till användning. Till en tygpåse som jag har med mig till jobbet. I den brukar jag bl.a ha min matlåda. Tidigare har jag haft en tygpåse med reklam för ett tre år gammalt event som nu börjar ge upp och då passade jag på att sy en ny påse när jag för första gången på väldigt länge ville sy.
Jag är så nöjd! Nu ska jag bara lägga till en detalj
för att få den lite mer personlig och lite mer jag.

Återbruk är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar