Sidor

måndag 21 maj 2018

Helgen 19-20 maj

Helgen som var har varit helg underbar. Det har varit högsommarvärme och vi har haft det bra under de varma dagarna.

Lördag 19 maj
I lördags hade Jimmy paintboll och nere på stan var det kulturdag som jag och barnen tänkte gå på. Vi hoppade på varsin sparkcykel, ja, jag hoppade också på en sparkcykel. Vi har en "stor" sparkcykel med luftdäck som är helt perfekt för mig att sparka mig fram på.

Kultur 18 i Strängnäs.

Huvudmålet med dagen var att få besöka väderkvarnen vi har nere på stan. Vi har bott i Strängnäs i snart nio år och den enda som besökt väderkvarnen är Tor som var där med dagis för några år sedan. Vi kom till kvarnen lite tidigt då teater och malande av mjöl i kvarnen skulle starta kl 13 och vi var där lite efter kl 12.

Konstutställning där 54 olika konstnärer hade skapat en varsin tolkning på ett spelkort.

Vi roade oss så länge med att titta på en orkester som spelade, vi tog med oss pizza och satte oss i en park och åt lunch, åkte veteranbuss och var på konstutställning.


Teater och malning av mjöl i väderkvarnen. Fin utsikt och fint väder.

Söndag 20 maj
Under söndagen hade vi egentligen inte något planerat men vi visste att det pågick SM i trädklättring i Eskilstuna så vi hoppade in i bilen och begav oss dit. Vi hade inga förväntningar men jag tror att både jag och Jimmy hade trott att det skulle vara ett lite större event men när jag tänkte efter var det ganska skönt att det inte var så stort. Vi kunde komma fram utan att trängas och när vi satt på gräsmattan och fikade bjöds det på glass.

SM i trädklättring. Tor passade också på att klättra.

Jag har ingen aning om hur man tävlar i trädklättring men när vi gick därifrån visste vi lite mer iaf och var imponerade över att de tog sig upp, runt och ner för trädet på max 30 minuter.




När vi kände oss klara i Eskilstuna och hade tittat klart på klättringen åkte vi hem.  Jag gick in och fixade lite lunch/mellis och grabbarna gick ut och hade vattenkrig.

En helt perfekt helg och trots det soliga vädret klarade vi oss alla från att bli solbrända. Hurra!

Vad gjorde du i helgen? Kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar