Sidor

måndag 12 maj 2014

Made by me - återbruka en t-shirt till ett par byxor.

Igår startade jag ett återbruka projekt. Jag skulle förvandla Jimmys t-shirt med hål under armarna till ett par byxor till Tor. Jag fick göra om mönstret på byxor jag hade så att det fick plats på T-shirten. Det gjorde egentligen inget eftersom byxorna blev bra ändå, dem blev bara lite smalare upptill. I det stora hela är jag väldigt nöjd. Mudden i midjan och vid bensluten är från ett svart tyg som jag hade liggandes i hyllan och det blev perfekt till just det ändamålet. Jag kommer garanterat att göra om detta! Jag ska leta snygga tröjor på second hand butiker. Billigt och bra!
Jimmys gamla t-shirt med hål under armarna.
Tor blev nöjd. Han tyckte byxorna var mjuka och sköna.
Byxorna från sidan.


2 kommentarer: