Sidor

onsdag 6 augusti 2014

Sår och citat.

Hugo har i några dagar haft ett sår under foten och i måndags kände vi att det var dags att ringa till vårdcentralen eftersom vi på söndag kväll fick tömma såret på var. På måndag morgon var det lika mycket i igen så det fick bli ett besök till doktorn. Jag tror inte att jag sett Hugo sitta så stilla förr, som han gjorde när doktorn undersökte, klippte hål och tömde såret. Han gnällde till en gång med det var det enda. besöket slutade med att vi fick en kur penicillin som han ska få i tio dagar.

I morse fick Hugo sin medicin som vanligt och jag sa att han var duktig, sen gick jag ut till köket för att skölja ur medicinsprutan. Då hör jag hur Tor säger till Hugo: -Nu blev jag stolt över dig.

Gissa om jag som mamma smälte!

Grabbarna grus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar