Sidor

torsdag 16 juni 2016

Sju dagar kvar att leva - En bokrecension

Jag fortsätter lyssnandet med Storytel och jag tycker att det fungerar bra. Appen har inte strulat en enda gång och mitt största problem tror jag är att välja vilken bok jag ska lyssna på när en bok tagit slut. Tidigare i veckan lyssnade jag klart på min första bok, en bok som jag haft på min "att-läsa-lista" ett tag och nu var det dags.

Sju dagar kvar att leva - Carin Bergfeldt

Sju dagar kvar att leva heter boken och är skriven av journalisten Carina Bergfeldt. En spännande och faktarik bok med många detaljer. Jag har genom boken fått en tydligare bild av hur det går till på Huntsville fängelset, även kallat "walls unit" och på death row. Jag får många tankar om hur många av dom som sitter och väntar på att bli avrättade som verkligen är skyldiga och vilka som avrättats utan att vara skyldiga.


Om man ska nämna något med boken som jag tyckte var mindre bra så var det att det handlade mycket om andra personer som jag inte riktigt hade räknat med och det gjorde att jag tyckte att det bliev lite hattigt fram och tillbaka. Anledningen till det kan vara att jag lyssnade på boken istället för att läsa den. Men i det stora hela så rekommenderar jag verkligen boken!
Huntsville fängelset



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar