Sidor

torsdag 6 juli 2017

Strängnäs - Leksand 5-6 juli

Som de flesta redan sett via andra sociala medier så som Facebook och Instagram så är vi på semester. Vi åkte igår från Strängnäs upp till Leksand för att röja loss på Leksand sommarland. Med oss har vi två andra familjer. En kompis till Hugo och en till Tor så totalt är vi fem vuxna och fem barn.

Den obligatoriska bilden vi tar varje år vi åker på semester. 


Just nu ligger jag i tältet och resten av familjen sover. Tor lyfte nyss på huvudet och började prata i sömnen om att det finns något mörke i marken här. Jag förstod inte riktigt först men insåg sen att han pratade i sömnen. Jimmy snarkar som vanligt och Hugo tittade jag till och såg att hans kudde var försvunnen. Letade lite och kom sen på att den troligtvis ligger längst ner i hans sovsäck, vilket den också gjorde. Tack och lov kan man öppna den nerifrån och inte bara från huvudändan.

Idag har vi spenderat hela dagen från kl 10 till 17 inne på Leksands sommarland. Jag är helt slut och sönderbränd i ansiktet efter att ha glömt att smörja in mig. Man lär sig av läxan så imorgon vet jag en som kommer att smörja in sig. Vi har röjt loss rejält inne på sommarlandet med både lek och bad och imorgon blir det samma sak fast med nya attraktioner och nya vattenrutschkanor.

Tor åkte en båt som drogs upp av en vajer för att sedan släppas mer och landa i vattnet.
Jag blev grymt imponerad över att han vågade åka. Heja Tor!

Hugo klättrar på höghöjdsbana där höjden var anpassad för barn. 

Stor hoppkudde. Alla på Jimmy!

Kvällen avslutade med en middag tillsammans och barnen sprang mellan stugor, tält och lekpark. Det är skönt att barnen nu är så stora att man inte behöver vakta dom i lekparken utan vi vuxna faktiskt kan sitta och prata. Undantaget när en i sällskapet klättrade upp på ett tak till ett lekhus och inte kunde komma ner.

Det var en liten uppdatering från onsdagen och torsdagen och förhoppningsvis kanske det kommer ytterligare uppdateringar från semestern. Nu ska jag försöka läsa några sidor i min bok men troligtvis är jag för trött och kommer att få läsa om samma sak imorgon eftersom jag inte kommer att kunna hålla mig vaken.

Ni får ursäkta om det förekommer stavfel och autokorrektade ord men att skriva på mobilen på en datoranpassad sida är inte det lättaste.

God natt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar