Sidor

fredag 8 februari 2013

En fullspäckad dag.

Dagen har passerat fort och det har nu redan hunnit bli kväll. Idag direkt efter frukost gick jag och grabbarna grus ut och lekte. Eftersom det kommit så mycket ny snö så passade vi på att leka i den så vi behövde inte gå så långt. Vi var precis utanför porten.

Tor och Hugo leker utanför porten

Hugo är nöjd ute nu för tiden. När den första snön kom tyckte han inte alls att det var roligt att vara ute och stod då bara och gnällde. Idag gick han runt med en spade och jag hade även tagit med en boll ut som han puttade på ibland.

En nöjd Hugo.
Tor gräver i snön.
Tor älskar snön och ska klättra i alla snöhögar som han kommer åt.


Klättra klättra.
 
Äntligen uppe!
När vi varit ute i över en timma så åkte vi och matade fåglarna. Eller vi och vi, Tor och Jimmy. Jag tycker inte alls om fåglar så jag höll mig på avstånd och agerade fotograf istället. När brödet var slut åkte vi till Coop och handlade. Hugo var då så trött att han hann somna i bilen på väg dit.

Tor och Jimmy matar glupska änder.


Jag och Hugo höll oss på avstånd.
Maten inhandlades, vi åkte hem, lastade in all mat. Sen tog jag bilen och Tor och åkte ner på stan för att låna en film till kvällens fredagsmys men även för att åka till garnaffären och köpa garn. Jag skulle ha ett svart och ett brunt men fick nöja mig med bara ett brunt för att det svarta inte fanns.

Kvällen kommer att spenderas i soffan, först med en film för Tor och kanske senare en film för oss vuxna. (Nej, inte en sån vuxenfilm för er som tänkte sådana tankar).

Imorgon blir det en tidig morgon för att senare åka på lite äventyrsgallej.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar