Sidor

onsdag 6 februari 2013

Efterrätt - Kokostoppar.

Idag åt vi en väldigt exklusiv middag. Middagen bestod av korv och pasta. Efter middagen kände jag för någon slags efterrätt. Jag kom då ihåg att Jimmy förra veckan sa att han ville ha kokostoppar så det fick det bli.

Det går snabbt att göra och det är gott. Jag gjorde efter ett recept jag hittade i Arlas app. Enda skillnaden jag gjorde var att inte ha i citron eller lime. Jag tänkte att det måste fungera utan och jag har aldrig hört att man ska ha någon sorts syra i kokostoppar. Jag hittade även recept på toppar som man efter gräddning doppar i smält choklad och det måste jag testa någon gång. Här är receptet ---> Recept.


När grabbarna grus somnat kollade vi på masterchef Australien, som för övrigt är det bästa masterchef av alla som visas på tv. Tv-kvällen fortsatte med att vi tittade på samma kanal hela kvällen. En man och hans fruar, ett lite galet program som handlar om en man som har fyra fruar och en massa barn med dem. Det var inte planerat att vi skulle se på det utan vi fastnade i väntan på att nästa program skulle börja. Vilket var Breaking Amish.

Breaking Amish handlar om några personer i 20-25 års åldern som i hela sitt liv levt som amish och som nu får komma till storstan (New York) och testa på att bo där. Det är sjuka saker dem berättar att dem inte får göra. Det var andra avsnittet vi såg och redan en bit in i det första vi såg kom jag på att jag tyckte att den livsstilen var så konstig att jag ville veta mer om den så jag ska kolla på biblioteket om det finns en typ "Amish for Dummies".

Nu är det dags att sova om jag ska orka upp imorgon och lämna pojkarna på dagis för sista gången den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar