Sidor

söndag 10 februari 2013

Jag har badat isvak!

Igår var det dags, årets isvaksbad i Gnesta. Jag fruktade det värsta. Att det skulle vara grymt kallt. Jag tänkte visa lite bilder från gårdagens härliga bad. Det känns bara så fel att människor går runt i badkläder ute när det är snö på marken.


Gänget.

 
Förarbete.

Det är bara att hoppa i.
 Jag trodde att det skulle vara värre att bada i så kallt vatten men jag skulle lätt kunna göra det igen. I sommar kan jag tänka tillbaka på denna dag när jag står på en strand med vatten upp till knäna och magen indragen till ryggraden. Klarar jag att bada mitt i vintern så ska jag väl klara av att bada på sommaren.

Jag har tyvärr ingen film just nu på när jag är nere i isvaken men när jag kommer åt den så ska jag försöka lägga upp den här.

 Efter badet åkte vi hem till kvällens värdpar. Krister och Chris. Där bjöds vi på en massa god mat.

Den mumsiga maten.
När vi ätit var det inte så många personer som var kvar och när det bara var jag, Jimmy, Krister och Chris kvar hoppade vi ner i deras bubbelpool. Där kan vi snacka om kontrast. Isvaken låg på ca 4+ och bubbelpoolen på 40+. Det brändes ganska bra när man klev i men när man väl suttit i ett tag blev det riktigt behagligt.

Jag och Jimmy sov över och Jimmys föräldrar var barnvakt åt Tor och Hugo. När vi kommer hem till Jimmys föräldrar finns det nog inte en bättre känsla som när ens barn kommer springandes till en och bara skriker HEJ! och man får världens mysigaste kram. Hugo ville upp till mig och han ville inte släppa mig. UNDERBART!

Jag hoppas att ni andra har haft en lika bra helg som jag haft. Ett STORT tack till Eila och Lasse för barn- och hundvakten och till Krister och Chris för att vi fick komma och plåga oss i både kyla och värme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar