Sidor

tisdag 12 februari 2013

Träna, träna, träningsvärk.

Jag är stolt och förvånad över mig själv. Jag har tränat! Idag tränade jag för andra dagen i rad. Jag har lånat en bok på biblioteket, en bok som Charlotte Perrelli skrivit tillsammans med en personlig tränare. Boken heter Kan jag, kan du. Läs mer om boken här ---> Kan jag, kan du.

I boken finns färdiga träningsprogram och jag som inte har något gymkort tycker att dessa program är superbra eftersom alla övningar går att göra hemma. igår tränade jag första gången och på måndagar är grabbarna grus lediga från dagis så dem var hemma när jag tränade.

När jag höll på med en övning går Tor bakom mig, slår mig på rumpan och ropar: Kämpa på mamma! Jag höll på att dö av skratt. I en annan övning som heter "stålmannen", sträcker jag fram min hand. Då kommer Hugo och tar tag i den och säger: Goddag goddag. Jag blev road under tiden jag tränade iallafall.

Dagens träning blev lite seriösare. Jag var hemma själv och kunde då koncentrera mig helt på träningen. Men jag har träningsverk i hela kroppen så det känns att jag har tränat. Jag hoppas att jag kommer fortsätta i dessa takter.

Jag ska nu, stolt, gå och lägga mig!

God natt!

2 kommentarer:

  1. Åh vad roligt, kämpa på! :)

    SvaraRadera
  2. Jag kämpade på. Hann träna två ggr sen åkte jag på magsjuka. Får ta nya tag denna vecka.

    SvaraRadera