Sidor

söndag 23 april 2017

En bra helg.

Helgen närmar sig sitt slut och jag har precis fått barnen i säng. Imorgon väntar jobb igen och det innebär att klockan är ställd på 05:00. Jag tycker om mitt jobb men jag tycker inte om att gå upp så tidigt. Tur att det god överväger det onda.

Den här helgen har varit jättebra. Vi har egentligen inte gjort något speciellt, det har varit en ta-dagen-som-den-kommer-helg. Igår städade vi lite och plockade undan. Tänk att det hamnar saker på varenda liten yta som det går att lägga något på. Jag har nog alltid varit en slarvmaja och haft svårt att hålla det snyggt runt mig. Det erkänner jag!

Idag tänkte vi att det var dags att byta till sommar däck så vi går och hämtar däcken och ser att dom är totalt slut. Det är helt otroligt att det missades när det byttes från sommardäck till vinterdäck. Bytet till sommardäck på Forden får bli när vi köpt nya däck. Jimmy bytte till sommardäck på sin arbetsbil istället så städade jag insidan på Forden. Det verkade inte spela så stor roll om jag dammsög eller inte eftersom det fortfarande är så sjukt mycket hundhår kvar i bilen. Visst syns det skillnad men det är galet vad svårt det är att få bort hundhår från vissa material.

När Jimmy städade ur sin arbetsbil hittade han en Colaburk som hade övervintrat i bilen utan att gå sönder. Det hade visserligen blivit ganska missformad och det gjorde det lite svårare att dricka ur den.

Ett under att den inte "sprängts"
 Medan vi städade och bytte däck lekte barnen med vatten och det slutade med att vattenpistolerna togs fram. Fortfarande lite för kallt för att leka med vatten men kul hade dom.

Blött men kul. Bombnedslag men vi lämnade inga spår efter oss förutom vattnet.
När fixandet med bilarna var klart åkte vi till Solberga Blommor och köpte jord och frön som vi planterade när vi kom hem. På balkongen i år blir det chili, gul lök, basilika, timjan, oregano, salladslök, rädisor, paprika, tomat och rosmarin. Rabarberna har överlevt ytterligare en vinter i den stora krukan  har på balkongen och det märks att den blivit några år eftersom den börjar bli något tjockare än ett lillfinger.

Frösådd pågår, nu hoppas vi på att det tar sig också.

Jag hoppas att ni som orkat läsa enda ner hit har haft en lika bra helg som jag och att ni får en bra kväll. Nu lägger jag upp fötterna på bordet och svullar ostbågar, den krispiga varianten, och ska försöka komma på vad jag ska titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar