Sidor

lördag 15 april 2017

Påskafton 2017

Redan igår pratade barnen om påsken och att påskharen kanske kommer med påskägg. Vi har haft som tradition sedan många år tillbaka att påskharen kommer på natten och lämnar ett brev och ledtrådar runt i lägenheten. Även i natt hade påskharen varit på besök med brev och ledtrådar. I år hade jag fäst brevet på dörrkarmen in till vardagsrummet eftersom barnen förra året missade att det låg ett brev på mattan i hallen.

Lyckliga killar.

Påskharens brev.
Letande efter ledtrådar pågår för fullt.
En ledtråd hittad.
Kallt som på vintern ledde till frysen.
Att leta efter ledtrådarna gick till en början snabbt och bra men vid den näst sista ledtråden där det stod "Det blå rummet", då tog det stopp med snabbheten att hitta ledtrådarna. Vi har en toalett där väggarna är målade i blått och där skulle den sista ledtråden finnas. I ca fem minuter gick grabbarna runt i lägenheten och förstod inte vart det blåa rummet var någonstans. Kan det vara så att barn inte tänker eller bryr sig om vad man har för färg på väggarna.

Det blå rummet.
Jag fick för mig att jag vid det här tillfället skulle börja filma letandet så jag fick med när det blå rummet skulle hittas. En film på lite över fem minuter för er som vill titta.



GLAD PÅSK!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar